Na ons eerste gesprek aan de telefoon maken wij een afspraak voor het kennismakingsgesprek bij mij in de praktijk. Dit gesprek is vrijblijvend en kosteloos. Tijdens dit gesprek leg ik uit wat mijn werkwijze is. Dit kennismakingsgesprek duurt ongeveer 30 minuten. Als u besluit om door te gaan geef ik u intakepapieren en een VOEDINGSDAGBOEK mee. Dit dient te zijn ingevuld bij de intake.
Bij de intake wordt uw voedingsdagboek berekend en een analyse gemaakt. U wordt gewogen en er worden een aantal metingen verricht. Naast het gewicht, spiermassa, vetpercentage zijn er nog een aantal metingen waaronder het viscerale vet. (Het vet in de buikwand)
Er wordt een voedingslijst samengesteld waaraan u zich de komende week gaat houden. De voedingslijst is berekend op de energie die u nodig heeft om af te vallen. Er wordt "gewoon gegeten" volgens de Richtlijnen Goede Voeding van de Gezondheidsraad en de schijf van vijf. Ook wordt er gelet op de inname van KOOLHYDRATEN.
De intake duurt 45 minuten. Daarna volgt het eerst consult. U wordt weer gewogen, de week wordt even doorgenomen en u krijgt weer een nieuwe voedingslijst mee. Een consult duurt 20 minuten.
Werkwijze
Mijn eigen verhaal
Als kind was ik altijd al een beetje aan de zware kant en hoopte altijd dat dit vanzelf weer over zou gaan.
Mijn zakgeld ging vaak op aan snoep en ik had altijd trek. En in mijn pubertijd werd het niet echt veel beter, vaak na schooltijd
even naar de supermarkt om "iets lekkers"te kopen. Om daarna ineens weer een week bijna niet eten. Er was eigenlijk een
soort haat- liefde verhouding ontstaan tussen mijn weegschaal en mij. En laten we eerlijk zijn vroeger was er geen internet en
veel minder informatie te vinden over voeding en afvallen. Maar zonder deze informatie wist ik eigenlijk al dat ik verslaafd was
aan suiker. ( koolhydraten)
Pas na mijn dertigste ben ik daar op gaan letten. Voorheen lette ik alleen door de weeks en beetje op mijn voeding, en at dan
in het weekend zoveel ik op kon.  Ik begon meer te bewegen en liet de suiker staan. Geen 2 klonten suiker in mijn koffie of thee,
geen gevulde koeken,of candybars wanneer ik daar trek in had. Ik ging me steeds fitter voelen en merkte dit ook aan mijn weegschaal.
De interesse in voeding werd steeds groter en ik ging er steeds meer over lezen tot ik op het idee kwam om er iets mee te gaan doen om zo ook anderen te helpen. Inmiddels hangen er naast mijn diploma gewichtsconsulent ook diploma's voor het begeleiden van kinderen, sportvoeding en emotieeten.
Ik vind het erg belangrijk om bij te blijven en steeds weer nieuwe dingen te leren.